3. astea: Ahozkotasunean oinarritutako komunikazioa

Joni erantzuna

Ainhoa Garmendia-ren irudia
Joni erantzuna
Ainhoa Garmendia - osteguna, 2018(e)ko otsailaren 22(e)an, 12:55(e)tan

Kaixo Jon,

Zure kasuarekin erabat identifikatuta sentitu naiz, batez ere  euskara ez zaiela gustatzen diozunean. Nik 6.mailako ikasleak ditut eta euskara gustatzen ez zaikien gauza guztiekin lotzen dute. Horri buelta eman nahiean, Goazen telesaileko kapituluak ikusten hastea erabaki nuen. Ikasleei nire asmoen berri eman nienean ia klase osoa aurka agertu zen, ia inork telesaila ez ezagutzeaz gain euskaraz izateagatik bakarrik ez zuten ikusi nahi.

Ikasleekin akordio batera iritsi nintzen, telesaileko lehen kapituloko  20 minutu ikusiko genituen eta ez bazitzaien gustatzen ez nien gehiago jarriko. Ikasle guztiak Goazen telesailera engantxatu dira, beraz gutxienez euskara zerbait positiboarekin lotu dute azkenean.

Kapituloko 30min ikusten ditugu astean, gutxi gora behera, eta  hiztegia, esaerak, deskribapenak.... lantzen ditugu. Bertan agertzen diren ekintza on eta txarrei buruz hitz egiteko ere erabiltzen dut telesaila.

Nerea Goiria-ren irudia
Er: Joni erantzuna
Nerea Goiria - ostirala, 2018(e)ko otsailaren 23(e)an, 11:08(e)tan

Kaixo,

Nik ere aurten antzeko saiakera egin dut DBHko 3. mailan. ETB1 Kataluniako TV3 katean nerabeen artean arrakastatsua izan den Merli telesaila hasi baita emititzen igande gauetan. Lehenengo atala klasean ikusi genuen, gero ahoz komentatzeko. Oso ondo atera zen, ikasle asko egoera askorekin identifikatuta sentitu zirelako (guraso-seme-alaba harremanak, guraso bananduek beraien artean izan dezaketen harremanaz, irakasleek hausnarrarazteko duten ahalmenaz...) eta hizketarako eta ezbaidarako aukerak eman zituelako, bat-batekotasuna nagusituz, hemen ez zutelako aurrez idatzizkoa landu (beraz, primeran!).

Ikasleei igandetan telesail hori ikusteko konpromisoa eskatu nien, etxean komentatzeko eta horrela gurasoek edo etxekoek ere, gehienak erdaldunak, euskarara hurbilpen bat egingo zutela beraiekin batera. Aldi berean, hainbat ikasle telesail hori gaztelaniaz egongo behar zela esaten hasi ziren. Bada, hurrengo asterako, Netflixen gaztelaniaz zegoela esan zuten batzuk eta ordura arteko ilusio guztia zapuztu zitzaidan. Nire haserrea, amorrua eta tristura adierazi nien, euskaraz zerbait kontsumitzeko aukera eman  eta beraien jarrera bestelakoa delako. Telesaila gustatu arren, euskararen kontrako jarrera da nagusi: beraien helburu nagusia euskaraz ez kontsumitzea dela iruditzen zait. Ondorioz, beste batzuei amorrua eman arren, lanketa horrekin ez jarraitzea erabaki dut: alde batetik, beraienganako konfiantza galdu dudalako, kontrako jarrera pasiboa dela-eta; eta, beste aldetik, gaztelania hutsean kontsumitzen duten zerbait ez dudalako ikasgelan erabiliko.

Uste dut horrelako egoerak ezin direla saihestu eta nerabezaroan murgilduta dauden ikasleekin are gutxiago. Nik inpotentzia ikaragarria sentitu dut, ilusioa neukalako, funtziona zezakeen zerbait zela sinestarazi zidatelako. Ez dakit zuoi beste intenbideren bat bururatzen zaizuen. Oraingo egoera honek ez du atzera buetarik, baina etorkizun batean berriro antzekorik gerta ez dakidan batez ere.

Amaia Armentia-ren irudia
Er: Joni erantzuna
Amaia Armentia - igandea, 2018(e)ko otsailaren 25(e)an, 22:27(e)tan

Kaixo,

Nire eskolan ere, LHn,  euskararekiko zaletasuna edo gutxienez interesa areagotzeko asmoz, Goazen telesaila ikustea erabaki dute, eta oso gustora daudela komentatu zidan irakasleak. Antzera prestatzen zuten: astean behin kapitulu bat ikusi eta hortik abiatuz, eztabaidak, ariketak, ...

Bestalde, animoak eman nahi dizkiot Nereari; agian esan duzun talde horrii ez zaio telesail hori gustatu eta beste bat bilatu beharko duzu, baina topatuko duzu, ziur nago. Animo eta ez etsi!